بهترین قیمت بال والو

بین مطالب وب سایت جستجو کنید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
علی
12:21
چهار شنبه 26 خرداد 1400

دریچه وسیله یا جسم طبیعی است که با باز کردن ، بسته شدن یا انسداد نسبی بال والو مسیرهای مختلف عبور ، جریان سیال (گازها ، مایعات ، مواد جامد سیال یا دوغاب) را تنظیم ، هدایت یا کنترل می کند. شیرآلات از نظر فنی اتصالات هستند ، اما معمولاً به عنوان یک دسته جداگانه مورد بحث قرار می گیرند. در یک دریچه باز ، سیال در جهتی از فشار بالاتر به فشار پایین جریان می یابد. این کلمه از والوا لاتین گرفته شده است ، قسمت متحرک درب ، به نوبه خود از volvere ، برای چرخش ، رول.

دریچه ساده و بسیار باستانی به راحتی یک فلپ لولای آزاد است که به سمت پایین چرخانده می شود تا جریان مایع (گاز یا مایع) را از یک جهت مسدود کند ، اما وقتی جریان در جهت مخالف حرکت می کند ، توسط جریان خود به سمت بالا سوق می یابد. این یک شیر چک نامیده می شود ، زیرا جریان را در یک جهت جلوگیری می کند یا "بررسی" می کند. بال ولو فریونی  شیرهای کنترلی مدرن ممکن است فشار را تنظیم کرده یا در پایین دست جریان داشته و بر روی سیستم های اتوماسیون پیچیده کار کنند.

شیرآلات کاربردهای زیادی دارند ، از جمله کنترل آب برای آبیاری ، مصارف صنعتی برای کنترل فرآیندها ، مصارف مسکونی مانند روشن / خاموش و کنترل فشار برای ظرفشویی و لباسشویی و شیرهای منازل. حتی در قوطی های اسپری آئروسل یک دریچه کوچک تعبیه شده است. از شیرآلات در بخشهای نظامی و حمل و نقل نیز استفاده می شود. در مجاری HVAC و سایر جریانهای هوای نزدیک به جو ، به جای دریچه ها میراگر نامیده می شود. اما در سیستم های هوای فشرده از شیرآلات استفاده می شود که متداول ترین نوع آن شیرهای توپی است.


فهرست
1 برنامه
2 تنوع
3 نوع
4 جز
4.1 بدن
4.2 سرپوش
4.3 بنادر
4.4 دستگیره یا محرک
4.5 دیسک
4.6 صندلی
4.7 ساقه
4.8 واشر
4.9 گلوله های دریچه ای
4.10 بهار
4.11 اصلاح
5 موقعیت عملیاتی شیر
5.1 شیرهای دو پورت
5.2 سوپاپ سه پورت
5.3 شیرهای چهار پورت
6 کنترل کنید
7 ملاحظات دیگر
8 تصویر
9 همچنین مراجعه کنید
10 منبع
11 لینک خارجی
برنامه های کاربردی
دریچه ها تقریباً در هر فرآیند صنعتی یافت می شوند ، از جمله پردازش  بال ولو خط مایع  آب و فاضلاب ، استخراج معدن ، تولید برق ، فرآوری روغن ، گاز و نفت ، تولید مواد غذایی ، تولید مواد شیمیایی و پلاستیک و بسیاری از زمینه های دیگر.

مردم در کشورهای پیشرفته از شیرآلات در زندگی روزمره خود استفاده می کنند ، از جمله شیرآلات لوله کشی ، مانند شیر آب شیر ، شیر کنترل گاز اجاق گاز ، دریچه های کوچک مجهز به ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی ، دستگاه های ایمنی نصب شده در سیستم های آب گرم ، و شیر آلات در ماشین موتورها

در طبیعت دریچه هایی وجود دارد ، به عنوان مثال دریچه های یک طرفه در رگها که گردش خون را کنترل می کنند و دریچه های قلب جریان خون را در اتاق های قلب کنترل می کنند و عملکرد صحیح پمپاژ را حفظ می کنند.

سوپاپ ها ممکن است به صورت دستی ، یا توسط دسته ، اهرم ، پدال یا چرخ کار کنند. شیرها همچنین ممکن است خودکار باشند ، که تحت تأثیر تغییرات فشار ، دما یا جریان ایجاد می شوند. این تغییرات ممکن است بر روی یک دیافراگم یا یک پیستون عمل کند که به نوبه خود شیر را فعال می کند ، نمونه هایی از این نوع شیرها که معمولاً یافت می شوند ، دریچه های ایمنی نصب شده در سیستم های آب گرم یا دیگهای بخار است.

سیستم های کنترل پیچیده تر با استفاده از دریچه هایی که نیاز به کنترل خودکار بر اساس ورودی خارجی دارند (به عنوان مثال ، تنظیم جریان از طریق یک لوله به یک نقطه تنظیم شده در حال تغییر) به یک محرک نیاز دارند. محرک بسته به ورودی و تنظیم سوپاپ ، آن را سکته می کند ، اجازه می دهد سوپاپ به طور دقیق قرار گیرد ، و امکان کنترل انواع مختلف الزامات را فراهم می کند.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Valve



تعداد بازدید از این مطلب: 37
بازدید : 37

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:










نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود